ATB tocht 2019

Scouting Rythovius organiseert dit jaar tijdens de 71 E Simac Omloop der Kempen een mountainbike tocht.

De organisatie van Omloop der Kempen heeft ons hiervoor gevraagd zodat een nog breder publiek aan dit wielerevenement kan deelnemen. Dus niet alleen de wielrenners maar ook de mountainbikers kunnen tijdens deze editie van de “Simac Omloop der Kempen” hun hart ophalen.

Het organiseren van ATB tochten is ons niet vreemd. We hebben jarenlang een ATB tocht georganiseerd op de eerste zondag van Maart.

Onze kennis van de bossen in de regio zorgt voor een leuke tocht met de mooiste paadjes, zo min mogelijk verharde wegen en zo veel mogelijk single tracks. Wij denken een mooie tocht te hebben uitgezet die ons door de bossen van Veldhoven, Knegsel, Steensel, Riethoven en Westerhoven leidt.

De inkomsten zijn voor onze vereniging. Hiervan onderhouden wij onze blokhut en verzorgen we de materialen voor de kinderen tijdens hun wekelijkse activiteiten bij onze groep.

We bieden:

• Een 35 km tocht en een 60 km tocht
  • Inschrijven is vanaf 8:30 uur tot 10:00 uur bij de witte tent linksvoor op het plein “De Plaatse” aan de Dorpstraat in Veldhoven
  • Op de pauzepost, halverwege de tocht, is er eten en drinken en de kans om je Bidon bij te vullen.
  • Inschrijfgeld is €5,-

Er is voldoende parkeer gelegenheid in de buurt aangegeven en een bewaakte fietsenstalling (van 8:30 tot 13:00) bij de inschrijftent.

Aan het einde van de rit is er, in de inschrijftent, de mogelijkheid om een bakje koffie te doen of een pilsje te drinken.

De Beerze Brouwerij zal ook aanwezig zijn voor de dorstige mountainbikers.

Hopelijk tot dan.
Met sportieve groet,