Doe mee dag Welpen

Misschien heb je ze wel eens in het dorp gezien, de jongens en meisjes (Welpen) van Scouting Rythovius. Zij zijn het die elke zaterdag nieuwe avonturen beleven in en om Riethoven. Samen trekken ze er op uit, spelen ze waar ze willen, maken vrienden en vriendinnen, redden zichzelf zonder al te veel dingen mee te hoeven nemen en maken vooral gewoon veel plezier!

Omdat de Welpen elke week weer een andere activiteit doen, vindt iedereen Scouting leuk. De leiding helpt je waar het nodig is. Maar ze gaan ervan uit dat als je weet hoe iets moet, je het liever zelf doet. Wellicht kun je na verloop van tijd zelfs dingen voordoen aan andere kinderen. Zo leer je niet alleen hoe je zelf een grote tent opzet of een leuk spel speelt, maar leer je dat ook voordoen aan jongere Welpen.

Op kamp gaan is ook iets wat de Welpen vaak doen. In het eigen clubhuis of in de omgeving. Ook gaan de Welpen eens per jaar wat verder weg op zomerkamp, dan maken ze van vroeg in de ochtend tot ‘s avonds laat plezier: spelletjes, speurtochten en ‘s avonds een kampvuur of nachtwandeling met stormlantaarns, best spannend.

Dat maakt het nou zo gezellig, en… je kunt nooit eens een week “verliezen”, er is namelijk niets te verliezen. Bij Scouting kun je alleen maar winnen, elke keer weer. Wel moet je natuurlijk je best doen. Moeilijk? Misschien, maar probeer het gewoon!

Ben jij tussen de 7 en 12 jaar oud en lijkt scouting je wel wat? Kom dan eens kijken op de doe mee dagen van scouting Rythovius op 22 Oktober van 13:30 tot 17:00!

Doe je liever op een andere datum mee, of heb je nog vragen? Mail dan gerust naar welpen_riethoven@outlook.com!

Adres:
Blokhut d’n Duvelshoek